Łosoś – idealny na śniadanie, obiad i kolację!

Łosoś stanowi cenne źródło białka, witamin oraz kwasów tłuszczowych z grupy omega-3. Dania na bazie ryby są więc zdrowe oraz smaczne. Warto wiedzieć, jak wykorzystać łososia do przygotowania śniadania, obiadu oraz kolacji!

Nietypowe kanapki

Szukasz pomysłu na pyszne i zdrowe śniadanie? Do jego przygotowania potrzebujesz:

  • chleba razowego,
  • łyżki masła,
  • czterech plastrów wędzonego łososia norweskiego,
  • pół czerwonej cebuli,
  • trzech jajek ugotowanych na twardo,
  • dwóch łyżek majonezu,
  • ćwiartki ugotowanej papryki,
  • łyżeczki posiekanej natki pietruszki,
  • łyżki kiełków.

Ugotowane jajka rozgnieć widelcem, a następnie dodaj do nich majonez oraz posiekaną pietruszkę. Po wymieszaniu składników powinna powstać jednolita masa. Pastę możesz doprawić według własnego uznania. Kromki pieczywa pokrój, a następnie posmaruj masłem. Pastę przełóż do rękawa cukierniczego, by sprawnie i efektownie udekorować kanapki. Nie zapomnij o pokrojeniu papryki oraz cebuli. Plastry ryby pozawijaj i połóż je na chleb. Kanapki z łososiem będą ładnie wyglądać w połączeniu z kiełkami, papryką oraz cebulą.

Tajski pad thai

Tajska kuchnia zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Przygotowując pad thai, możesz poczuć smaki i aromaty charakterystyczne dla sztuki kulinarnej, formowanej przez chińskie oraz indyjskie wpływy. Do przygotowania potrawy przygotuj:

  • 50 g makaronu ryżowego,
  • 220 g fileta z łososia,
  • dwa ząbki czosnku,
  • cztery łyżki oleju oraz sosu sojowego,
  • łyżkę oleju sezamowego,
  • dwie dymki,
  • limonkę,
  • dwie łyżeczki octu ryżowego,
  • papryczkę chili,
  • cukier,
  • dwie łyżki sosu rybnego, kolendry i orzeszków ziemnych,
  • 80 g kiełków fasoli mung,
  • pora,
  • jajka.

Na początku należy ugotować makaron. Kolejny krok to przygotowanie marynaty. Posiekane orzeszki ziemne rozgnieć w moździerzu. Ich smak zaostrzy papryczka chili, olej sezamowy, sos sojowy oraz skórka z limonki. Utrzyj składniki na jednolitą i aromatyczną masę. Na papierze do pieczenia rozsmaruj marynatę, a następnie ułóż na niej plastry łososia. Umieść rybę w naczyniu żaroodpornym i odstaw wszystko na kilka minut. W tym czasie możesz rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni Celsjusza. Łosoś powinien się piec przez dziesięć minut. Przed usmażeniem pora, dymki, czosnku, szczypioru oraz chili zadbaj o ich odpowiednie rozdrobnieni. W woku rozgrzej olej, a kiedy czosnek i cebula zeszklą się, dodaj do nich jajko, sos sojowy, makaron, por, chili oraz skórkę z limonki. Pad thai dopraw sosem rybnym oraz olejem sezamowym. Możesz również dodać ocet ryżowy oraz kiełki. Całość należy smażyć, nieustannie mieszając wszystkie składniki. Na końcu dodaj kolendrę. Potrawę możesz również wzbogacić odrobiną cukru. Makaron przełóż do naczynia, posyp go szczypiorkiem oraz skrop sokiem z limonki. Zwieńczenie dania stanowi upieczony łosoś. Całość możesz także posypać kolendrą oraz chili. Doskonałym pomysłem na aromatyczny i nietypowy obiad jest również przyrządzenie cytrynowego risotto z łososiem.

Sałatka z dodatkiem ryby

Masz ochotę na wyjątkową sałatkę na kolację? Do przygotowania dwóch porcji potrawy potrzebujesz:

  • 250 g łososia,
  • łyżeczki oliwy oraz syropu klonowego,
  • pół główki sałaty lodowej,
  • pół ogórka,
  • pomidora,
  • dwóch szalotek,
  • szklanki listków mięty,
  • 180 g jogurtu naturalnego,
  • Soli,
  • pieprzu.

Pokrój łososia na niewielkie paski, a następnie dopraw go pieprzem oraz solą. Tak przygotowaną rybę usmaż na patelni grillowej, wzbogacając jej smak odrobiną syropu klonowego. Pamiętaj, żeby słodki składnik dodać pod koniec obróbki termicznej. Sałatę poszatkuj i przełóż ją do półmiska. Warzywa pokrój i wymieszaj z jogurtem naturalnym. Upieczonego łososia przełóż na sałatę, dopraw rybę solą oraz pieprzem przed samym podaniem.

Warto eksperymentować w kuchni i szukać interesujących przepisów. Rybę można wykorzystać na wiele sposobów, przygotowując np. tatara na bazie wędzonego łososia w plastrach. Potrawa ta jest nie tylko smaczna, ale przede wszystkim zdrowa! Nie bój się wzbogacać swojego menu zupełnie nowymi, wyjątkowymi smakami!

Łosoś – idealny na śniadanie, obiad i kolację!
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here